Pazartesi, Şubat 15, 2016

Ezogelin corbasi (red lentil soup)




Şu soğuk kış günlerinde, karlarda yağarken içimizi ısıtacak bir çorba yapayım dedim. Tabi ki heme tarif olayına da girdim. Bu arada tabaklarım nasıl :) Mavi rengi seviyorum. Ancak mutfağım kırmızı siyah beyaz uyumunda, o yüzden genelde bu renkleri kullanıyorum. Ama mavi renge de bitiyorum. Kaseleri başka bir zaman dayanamayıp almıştım. Alt tabakta Tchibo'dan kahvaltı tabağı 4 farklı renkte , baktım renkler uyuyor tamam işte bu dedim :) 

At the cold winter days while snow pouring down,I decide to make a soup warms our souls. Of course, I write recipe immediately :) By the way, I love blue plates, what do you think? My kitchen has red black and white harmony, so I usually use that colors. But I love blue so I bought blue bowls. Tchibo breakfast plate also favorite (there are 4 different colors)




Malzemeler
1/2 su bardağı kırmızı mercimek
1 kahve fincanı bulgur
½ kahve fincanı pirinç
1 adet orta boy soğan
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı tereyağı
4 su bardağı su
Tuz
Karabiber

Meyanesi için
1 yemek kaşığı un
1/2 yemek kaşığı salça
1 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 su bardağı su veya et suyu


tarifi Arda'nın mutfağından alıp kendime göre uyarladım. 

Sarımsak ve soğanı doğrayın
Yağda doğramış olduğunuz soğan ve sarımsağı kavurun
Mercimek bulgur ve pirinci ilave ederek  karıştırın
Suyu ilave edin.
Tuz karabiberi ekleyin 
Kaynatın

Bu sırada sıvı yağı kızdırın
Üzerine unu ilave edin ve renk değişinceye kadar kavurun
Salçayı ilave edip 1-2 dakika daha kavurun
Baharatları ve sıcak suyu ilave edin.
Kıvamlı bir karışım elde edin

Pişen mercimek, bulgur ve pirinç karışımına yavaş yavaş unlu karışımı ilave ederek yedirin.
Bir taşım kaynatın
Üzerine kırmızı toz biberli tereyağ gezdirin
vee afiyet olsunnn


Ingredients
1/2 cup red lentils
1/4 cup bulghur
1 tablespoon rice
1 medium onion
2  garlic cloves
2 tablespoons butter
4 cups water
Salt
Black pepper

for roux
1 tablespoon flour
1/2 tablespoon tomato paste
1 teaspoon mint
1 teaspoon ground red pepper
2 tablespoons vegetable oil
2 cups water or broth


I took the recipe fronm Arda'nın mutfağı then  adjust it to myself.
Chop the garlic and onions
Saute the chopped onions and garlic with oil
Stir in rice, lentils and bulghur
Stir the water.
Add salt, pepper
Boil them.

Heat oil in the meantime.
Stir in flour and brown it 
When color change, add tomato paste and cook for 1-2 minutes
Stir in spices and hot water.
Get a thick mixture
Add roux to cooked lentils slowly, stir constantly
Boil the soup
For decorate , melt butter and add red pepper
Add it to soup
Bon appetit

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder