Pazartesi, Şubat 22, 2016

Taşınıyorum!!!!

Taşınıyorum o yüzden tariflere biraz ara vereceğim sanırım...

Taşınmak gerçekten çok zor bir dönem…

Hele de benim gibi gelin gittiğin evden çıkınca daha da zor. 5  koca yıl neler biriktirmişim neler (anıları geçtim o kadar çok eşya var ki). Tanışacağımızı öğrendiği gün bomba etkisi yarattı bende… Bir Cuma günü öğrendim ertesi Cuma ev tuttum bir sonraki hafta Pazar günü taşındım. Bir haftadır da yerleşmeye çalışıyorum. Yani çoook hızlı oldu. Stresli bir 3 hafta geçirdim hele de çalışan insan olunca işler hep aksayarak devam ediyor.

Ev taşırken neler lazım?

Bol bol koli ---- Asla yetmiyor hep daha fazlası gerekli. Kolileri metro gibi yerlerde tanesini 9 TL civarı!!! almak isterseniz alabilirsiniz. Ama tabi kii kim  koliye para verir ki süpermarketler alışveriş merkezleri ve hayat kurtaran metro 


3-4 adet koli bantı --- İyi bir bant alın kolilerin altlarını ve üstlerini yapıştırmak için çok lazım olacak

Pıt pıt naylon (balonlu naylon olarak da geçiyor adı)--- Çook lazım özellikle kırılacak hassas malzemeler için )

Tabakların çizilmesini önleyen kumaşımsı şey ---- Adının ne olduğunu bilmiyorum metroda top halinde istediğiniz kadar kestiriyorsunuz 

Kalın uçlu asetat kalemi—Kolilerin üzerini yazmak lazım

Köşe strafor --- Sandalyelerin köşelerini onunla rahatlıkla koruyabilirsiniz

Battal boy kalın çöp poşetleri--- Hayat kurtarıcı, bir noktadan sonra kıyafetleri hep bunun içine koyduk kutu yetmeyince J Size tavsiyem, daha küçük poşetleri ayrı ayrı eşyalarınızı koyun. Mesela pantolanlar bir poşette olsun ağzını kapatın ya kağıt koli bantının üzerine pantolon diye yazın poşetin üstüne yapıştırın. 3-4 poşeti battal boy poşete koyun. Niye diyeceksiniz? Hem ayrım kolay oluyor hem temizlediğiniz temizlettiğiniz eve taşınırken adamlar ayakkabılarını çıkarıyorlar mı sanıyorsunuz? Ev batıyor temizlenmesi gerek hem de poşetlerin altı pisleniyor. En azından oda oda temizlediğinizde kirli poşeti çıkarıp içeri poşetlerinizi koyup eşyalarınızı daha kolay yerleştirebilirsiniz.

Postit veya kağıt koli bandı--- Biraz önceki yazdığım nedenden 

Vakumlu poşet ---Eğer kullanıyorsanız zaten sıkıntı yok ama kullanmıyorsanız lazım olabilir demektir. Denemiş biri olarak keşke kıyafetleri de vakumlasak özellikle kışlıkları ancak kazaklar buruş buruş oluyor ki bu çok sıkıntı. Yazlık kıyafetlerde buruşuyor ütülerim sorun yok diyorsanız  vakumlayın gitsin 

Atacağınızı atabiliyorken eski evde toplarken atın benim gibi kısa sürede taşındıysanız bu işlem yeni eve kalıyor ki bu daha fazla koli açmak demek oluyor… Neyi nereye yerleştireceğinize de karar vermeye çalışın. Çünkü en büyük sıkıntı burada çıkıyor nereye koysam derken bir bakmışsınız 80 kere yere değiştirmişsiniz ki bu da çok büyük zaman kaybı… En büyük sıkıntı da eski evde hem kiler vardı hem de gömme dolap ne çok şey alıyormuş yeni evde neyi nereye koyacağımızı şaşırdık gittik bir de uygun olan bir yere dolap aldık mecburen…

Perdelerinizi ölçün veya ölçtürün uyanı kullanın benim gibi eski bir evden yeni yapılmış bir eve çıktıysanız hiçbir perdenizin uymama ihtimali çok yüksek Allah yardımcınız olsun 
Eksikler listesi yapı yeni ev için sanki yeni evlenmişsiniz gibi bir sürü eksik çıkıyor parça parça almak yerine tek seferde halledin aklınızda kalmasın işleriniz aksamasın.
Ah tabi en önemlisi kırılacak kıymetlilerimizi siz kendi arabanızla taşıyorsunuz ki başına bir iş gelmesin. Kolilerin üzerine mutfak tabak kırılacak, bardak kırılacak diye belirtirseniz açması daha kolay oluyor.
Bir hafta geçti ev yerleşti gibi ama hala uğraşıyoruz bir iki haftaya daha ihtiyaç var resmen.
En önemli yapacağınız şey sakin olmak (ben de pek başarılı olamadım hatta stresten sivilce bile çıkardım) her şey hallolur bir şekilde …
Taşınanlara Allah kolaylık versin 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder