Çarşamba, Mart 05, 2014

pratik çerkez tavuğu (easy Circassian chick)

(for english see the bottom of the page)

bugün ki tarifim çerkez tavuğu. her ne kadar çerkez olmasam da bir yerde yediğim çerkez tavuğunun tadına hayran kalmıştım mutlaka ben de yapmalıyım diye düşünmüştüm. aradan uzun zaman geçti. sonunda bunu yapacak bir fırsat buldum :)
Today's recipe is easy Circassian chicken. I admire the taste of the Circassian chick when I eat it. But it is difficult to make it. But I find easy recipe for it :)




İçindekiler

yaklaşık 300-500 g tavuk budu
2 dilim bayatlamış ekmek
2 diş sarımsak
1/2 su bardağı dövülmüş ceviz
tuz karabiber
zeytinyağ ve pulbiber süsleme için


tavuğu düdüklüde haşlayın. tavukları soğumaya bırakıp tavuk suyunu ayırın. bayat ekmeklerinizi tavuk suyu ile iyice ıslatın. (evde alman çavdar ekmeği vardı migrostan aldığım, tadına bayılıyoruz dolayısıyla beyaz ekmek yerine bunu kullandım, tadını daha farklı yaptı biz beğendik ;) ne yazık ki bu ekmek sadece büyük migroslarda var 3 m migrosta ve küçüklerinde yok. siz kepekli ekmek, tam tahıl ekmeği kullanabilirsiniz)normalde çerkez tavuğu dövülerek yapılırmış, ben pratik olduğu için rondoda yaptım. tavuğu küçük küçük dideledim.(yağları ayırın koymayın zaten tavuk suyu ile ıslanmış ekmeğiniz var yağı abartmayalım :))
cevizi rondoya koyup parçaladım. Islattığım ekmeği, rendelenmiş sarımsakları, tuzu ve tavuk etini içine ilave ettim ve rondoda homojen hale gelene kadar karıştırdım. tadına bakın tuz karabiber eklemek isteyebilirsiniz. bir kaba boşalttım üstüne zeytinyağında kızdırdığım pulbiberi süsleme için döktüm.



misafirlerime kapta sundum ancak fotoğraf çekmeyi unutmuşum. daha sonra dondurma kaşığına çerkez tavuğunu doldurdum ve hoş bir şekil elde ettim üzerine yine pulbiber koydum ve tabii yeşilliksiz olmaz. süsleme tamamlandı. bence böyle de sunum yaparsanız çok hoş olur. afiyet olsun

Ingredients

app. 300-500 g chicken thigh
2 slices bread
2 cloves of garlic
1/2 cup crushed walnuts
salt and pepper
olive oil and red pepper powder  for decoration


Boil chicken in steamer. Cool chickens and seperate chicken juice (broth). Soak the bread with chicken broth. Normally Caircassian chicken is made by beating or threshing  ingredients. But I use chopper. Break chicken into small pieces.
Shred walnut in chopper, add moisten bread, grated garlic,salt, chicken pieces. Mix them in chopper. Taste it, maybe you may want to add salt and pepper. Add olive oil and paprika powder on top of the chick for decoration.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder