Perşembe, Mart 06, 2014

havuçlu cevizli kek- carrot walnut cake

(for english, see the bottom of the page)


İçindekiler
2 yumurta
6 yemek kaşığı pekmez
1 su bardağı süt
1 su bardağı zeytinyağ
1 paket vanilya
2,5 su bardağı tam buğday unu
2 yemek kaşığı dövülmüş ceviz
1 adet rendelenmiş havuç
1/2 rendelenmiş elma

Yumurtalar mikserde karıştırıldıktan sonra pekmez eklenir ve yüksek hızda karıştırılmaya devam edilir. Daha sonra sıvı malzemeler (süt, zeytinyağ) eklenir. Kalan malzemelerde eklendikten sonra kalıba dökülür. Fırının turba ayarında 180C'de 1 saat pişirilir. Üzerine pudra şekeri dökülerek servis edilir. Afiyet olsun
;)
Not: Ben andız pekmezi kullandım. fethiyeden almıştım hakiki ev yapımı... Siz ev yapımı güzel kaliteli pekmez bulamazsanız balla yapın öyle de güzel oluyor. 3 yemek kaşığı kullanırsanız şekersiz bir kek oluyor o yüzden miktarı pek azaltmanızı tavsiye etmem (test edilmiştir inanın :)) Ben tarçın koymayı unuttum :) tarçında ekleyebilirsiniz. biliyorum normalde elmalı tarçınlı veya havuçlu cevizli yapılır ben hepsini bir yapıyorum gayette güzel oluyor. Elma miktarını 1 bütün elmaya çıkartabilirsiniz kekiniz kaldıracaktır :)


Ingredients

2 eggs
6 tablespoons molasses or honey
1 cup of  milk
1 cup of olive oil
1 tsp vanilla extract
2.5 cups whole wheat flour
2 tablespoons crushed walnuts
1 grated carrot
1/2 grated apple

After stirring eggs, add molasses and mix them in the mixer. Then, add  milk, olive oil.  Add the rest of the ingredients, mix them and pot them in a cake pan. Set the oven at 180C for 1 hour to cook. It is topped with powdered sugar . Bon Appétit  ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder