Cuma, Kasım 15, 2013

aşure yapımı / tarifi (resimli)

tatlı



ilk kez aşure yapmayı denedim. muharrem ayının onundan itibaren biliyorsunuz aşure yapılır ve en az 10 malzeme olması makbuldür. en iyisi de 40 çeşitli olması :) ben klasik fazla çeşitli olmayan bir aşure yaptım.


Malzemeler


3su bardağı buğday

1 su bardağı nohut
1 su bardağı kuru fasülye
1,5 çay bardağı kuru üzüm
1,5 çay bardağı kuru kayısı
1 çay bardağı kuru incir
3 su bardağı şeker
1/2 portakal kabuğu rendesi (tat ve koku için)
su


çalıştığım için geceden ıslatıp sabah yapma ihtimalim olmadığı için sabah kalktığımda buğdayı nohutu ve kuru fasülyeyi ayrı kaplarda soğuk suda beklettim..


akşam gelince önce nohutu süzdüm düdüklü tencereme koydum üzerini kaplayıp 1 parmak geçene kadar su koydum düdüklüde (tefal clipso) 15 dakika pişirdim. buharını uçurup kapağını açtıktan sonra bir süzgeç ile süzdüm.

chickpea

daha sonra kuru fasülyeyi koyup aynı şekilde üzerine su ekleyip 15 dakika düdüklüde pişirdim. daha sonra süzdüm.
bean

bu sırada kuru üzüm ve kuru kayısıları biraz suda tuttum. sonra kuru kayısılarımı 4'e veya 8'e böldüm. bir tencerede biraz kaynattım. kuru üzümlerimi de kaynattım.

apricot

 buğdayların suyunu süzdükten sonra karası çıkana kadar iyice 
yıkadım. 
wheat


en son buğdaylarımı koydum ve üzerini 3 parmak su geçene kadar su ekledim düdüklüde bu sefer 17 dakika pişirdim 15 yapsam da olurdu ama garanti olsun istedim :)


ben biraz saflık yapıp biraz buğdayın suyunu süzdüm sonradan farkettim ki süzmemem lazım.. sakın buğdayın suyunu süzmeyin bu kıvamlı yapı için o suya ihtiyaç var neyse ki suyun hepsini süzmemiştim. daha sonra cattle kaynattığım sıcak sudan ilave ettim. içerisine fasülye ve nohutu ekledim ve kaynatmaya başladım ara ara karıştırdım dibi tutmasın diye suyunu da kontrol edip çok azalmışsa kaynattığım sudan ilave ettim. 5-10 dakika kaynattıktan sonra üzüm ve kayısıları ve portakal kabuğu rendesini ilave ettim. kıvamına bakıp su da ilave ettim. 


artık sıra şekeri ilave etmeye geldi. çoğu yerde bu ölçüler için 3,5 bardak yazıyor. ama ben aşırı tatlı olsun istemedim. 3 bardak kullandım. ancak unuttuğum bir şey vardı. benim kullandığım şeker tokat şeker fabrikasının şekeri. oldukça tatlıdır normal şekerlere göre. her halükarda aşırı olmasa da tatlı bir aşure oldu. eğer şeker pancarı şekeri kullanıyorsanız 2 bardak da yetebilir siz tadına bakın en iyisi :)


şekeri ilave edince yukarda gördüğünüz beyaz renk kayboluyor taneler parlak sıvı kısım şeffaf parlak bir hal alıyor ki. bu işi kıvırdığıma inanmaya başlıyorsunuz. en son incirleri atmanız gerekiyormuş ben evde bulamadığım için kullanmadım :) 5 dakika daha kaynatıp sıcak sıcak kaplara servis ettim :)

tatlı

üzerine soğuduktan sonra ceviz veya fındık tarçın ve nar koymayı unutmayın :) afiyet olsun :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder