Çarşamba, Nisan 16, 2014

Kurt Seyit&Shura&Murka kitap inceleme

kurt seyt murka

Televizyonda Kurt Seyit&Şura yayınlanmaya başladığında kitabını okumam lazım dedim.


Hemen araştırdım tek kitap da değil, Kurt Seyt&Shura'dan sonra Kurt Seyit&Murka isimli bir kitap daha olduğunu öğrendim. İsimden de anlaşıldığı üzere kurt seyitin hayatının daha sonraki aşamalarında murka ile devam ettiğini anladım. Açıkçası üzülmedim değil...
Kurt Seyt&Şura'da çok güzel bir aşk hikayesinin yanında Rus Çarlığının çöküşü orada yaşanan dramlar olaylardan da bahsediliyor. Kah üzüldüm kah mutlu oldum. Hasretliği, birbirinden başka kimsesi olmayan insanların kenetlenişi,  hayata tutunma çabasını okumak çok hoştu...

Burada biraz kitap içeriğinden bilgi var!!!Dikkat okumadan geçebilirsiniz de...

***Ancak böylesine bir ilişkinin kıskançlıklarla yapılan yanlışlarla altüst olması inanılacak gibi değildi. Seyit Murka ile evlenmesi çok büyük bir yanlıştı.. Hayatının dönüm noktası buydu belki de...Kitabın sonunda oldukça üzüldüğümü söylemek istiyorum...***

Kurt Seyt&Murka'ya da büyük bir merakla başladım. Hayatının önemli bir kesitini okuduğum onunla birlikte olayları yaşadığım adamın hayatının ilerleyen dönemlerinde neler yaşamış olduğunu hemen okuyup öğrenmek istiyordum... İkinci kitap, ilk kitapla çok da aynı romantizmde değildi. Evlilik, 16 yaşında İstanbul'dan herseyin günah olduğu bir bölgede yetişmiş bir kızla yaşanacak hayat görüş farklılıkları, geçim derdi... Aslında gerçek hayat bu işte. İstediğimiz şeyler olmuyor ve hayatın bizi sürüklediği yaptığımız hataların bedellerini ödediğimiz bir gerçeklikle karşı karşıya geliyoruz. Evet, Murka Seyit'i çok sevdi. Bir şekilde Seyit'te Murka'yı sevdi. Aşk değildi belki mecburiyet belki de elinde tutunacak başka kimsenin kalmayışı...
Gurur, inat insanların hayatını altüst edebiliyor... Seyit'inde yaşadıkları bunlardı....
En heyecandığım yerlerden biri de Şura'nın gelen mektubuydu. Bu kitapta ondan haber alıp almayacağımı bilmiyordum. Ondan mektup geldiğini okuduğumda aslında oldukça duygulandım. İçerikten bahsetmeyeceğim heyecanı kaçmasın....
Aynı zamanda Türkiye'deki gelişmelerden ve Rusya'da olanlardan kısa bilgilerle haberdar olup o dönemde neler olduğunun ufak hatırlatmaları vardı.
Kitabın sonu ise beklediğim bir şey değildi açıkçası... Her kitabın sonunda da üzüldüm. Ama bu bile bu kitapların basit bir aşk romanı olmadığının kanıtı... Hayat ve gerçekler... Kurgu değil gerçek bir hayat hikayesi...

Okumanızı tavsiye ediyorum... Kitaptan daha fazla keyif alacaksınız diziye göre... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder