Cuma, Ocak 03, 2014

tiramisu

dessert


(for english, see the bottom of the page)

yine bir tatlı :) bu tatlıyı çok yapıyorum. misafirlerim de bayılıyorlar. Mutlaka siz de yapın. Yalnız bence bu tatlıda en önemli püf noktası tiramisuyu hemen değil, en erken 1 gün sonra servis yapmak, tadı kıvamı tam yerine oturuyor... Sabah yaptım akşam yiyelim demek yok, beklediğinize değecek göreceksiniz...

one more dessert recipe :) I make tiramisu a lot. My guests really like it who doesn't? My first rule making tiramisu I never eat it same day. I always wait one day to eat. It will be perfect taste this way.



Malzemeler

Tiramisu bisküvisi (Savoiardi Balocco kullanıyorum ben tercih size kalmış kedi dili ile de yapabilirsiniz)

1 litre süt
4 yemek kaşığı un
1 yumurta
1,5 çay bardağı esmer şeker
1 paket vanilya
2 paket labne peyniri

1 tatlı kaşığı kakao, 2 tatlı kaşığı türk kahvesi

Bisküvileri ıslatmak için

1 su bardağı sıcak su
1 yemek kaşığı nescafe 
1 yemek kaşığı esmer şeker

Önce bisküvilerimizi kare büyük borcama diziyoruz. Sıcak suya şekeri ve nescafeyi ilave edip karıştırıyoruz.
(en son yaptığım sefer evde nescafe yoktu, french press kahve vardı ondan koydum sonrada kahve parçacıklarını almak için süzdüm, zor durumda farklı alternatifler denemekten zarar gelmez.. Hayal gücünüzü kullanın french press kahveyi bulmasaydım türk kahvesi ile yapacaktım :))
Bisküvileri bu karışımla ıslatıyoruz.
Diğer yandan un yumurta şekeri ve sütü karıştırıyoruz ve ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırıyoruz. Bu karıştırma işlemini daha önce bahsettiğim Robostir ile yapıyorum o sırada bisküvileri ıslatıyorum, zaman kaybetmiyorum :) Kıvamlanmaya başlayınca önce küçük pıhtılar olur merak etmeyin artık robostiri bırakıp kendiniz karıştırmaya devam edin, muhallebi haline iki dakikada gelecektir. Bu muhallebi bisküvi poşetinin üstündeki tarifin biraz farklı versiyonu... En son vanilyayı ekleyip karıştırıyorum böylelikle yumurta kokusu ortadan kalkıyor. Ocağı kapatıp 5 dakika muhallebiyi soğutuyorum ve labne peynirlerini ilave ediyorum 125 g olanlardan iki paket. Tek paket olsa ne olur derseniz bir şey olmaz ben böyle tadını daha çok seviyorum. Labne iyice karıştıktan sonra muhallebimizin yarısını bisküvilerin üzerine koyuyorum. Bir sıra daha bisküvi dizip onları da ıslatıyorum. Kalan muhallebiyi üzerine döküp tüm yüzeye yayıyorum.

en son olarak 1 tatlı kaşığı kakao ve 2 tatlı kaşığı türk kahvesini bir eleğe koyup tüm yüzeye yayıyorum. Kahvesi bol olsun daha güzel oluyor. Soğuyunca bozdolabına koyuyorum Afiyet olsun....



Ingredients

1 liter  milk
4 tablespoons flour
1 egg
2 tsp brown sugar
1 tsp vanilla extract
2 packages of mascarpone cheese (or mild cream cheese)

1 teaspoon cocoa, 2 teaspoons of Turkish coffee

For soaking biscuits 

1 cup of hot water
1 tablespoon instant coffee
1 tablespoon brown sugar

First, string biscuits  to a large pyrex . Stir sugar and instant coffee in hot water. Moisten the biscuits  with this mixture .
On the other hand mix flour, eggs, milk and sugar and cook  on the stove until it thickens. Add vanilla to the custard. Wait 5 minutes to cool. Add mascarpone and homogenate.  Then put half of pudding on the biscuits. Arrange biscuits and mositen them with coffee sauce. Spread the remaining custard the entire surface .
In the last, 1 teaspoon cocoa and 2 teaspoon Turkish coffee, put it in a sieve. Sprinkled over the entire surface. When it cools,  put in the fridge ....
Bon Appétit

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder