Cumartesi, Aralık 21, 2013

uzun süre dayanan kurabiye / long last cookie

kurabiye kalp
(for english, see the bottom of the page)

Çayın yanına muhteşem gidecek bir tarif... Eşim koca bir tabağı yedi ;) tek lokmalık olduğu için nasıl bittiğini anlamıyorsunuz bile... Misafirlere de ikram edilebilecek, uzun süre dayanabilen bir kurabiye (bir nevi un kurabiyesi gibi)

It is a perfect recipe especially eating with tea or coffee. My husband eat all of them :) You do not even understand how it ends because it is just a single bite. Can be offered to the guests, and  this cookie can withstand long period of time.. Favorite, favorite :)




Malzemeler

1 yumurta
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 yemek kaşığı esmer şeker
75 gr tereyağ
1/2 çay bardağı zeytinyağ
alabildiğine tam buğday unu


Normalde bu tarifte 1 paket margarin ya da 250 g tereyağ kullanılıyor. Ancak ben fazla yağlı olsun istemedim. Eğer zeytinyağını fazla koyarsanız şekil alması çok güç oluyor (denemiş bir insan söylüyorum;) şansımızı fazla zorlamayalım) malzemelerimizi koyup kulak memesi kıvamında hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. 15 dakika hamuru dinlendiriyoruz. Hamur hafif kahverengi olacaktır. Tam buğday ununun tek kötü yanı bu yaptığımız kekler, kurabiyeler bembeyaz olmuyor. Sağlık için rengi umursamayacağız artık ne yapalım ;)

Hamur dinlendikten sonra elimizle veya merdane yardımıyla hamuru açıp kalıplar ile şekiller yapıyoruz. (ben benimkileri ikea'dan almıştım çok tatlı şekiller var ancak yengeç şeklinde başarılı olamadım ;))



180C'de turboda (3. rafta) 25 dakika  (fırının saatini 5 dakikaya ayarlayıp yanmasın diye sürekli kontrol ettim 25 dakikada tam kıvamı oluyor) pişiriyoruz. Biraz soğuduktan sonra isterseniz üstüne pudra şekeri koyabilirsiniz. Afiyet olsun :)

kurabiye kalp




Ingredients

1 egg
2 tablespoon castor sugar
1 tablespoon brown sugar
75 g butter
1/4 cup of olive oil
Whole wheat flour

Mix all the ingredients and make a dough.
Rest the dough for 15 min.If you want you can rest them in refrigerator.
 Roll out dough by dough roller or hand. Flatten nearly 0.4- 0.5 cm thicken.
Give shapes with cookie cutter. Put them to wax papered tray.
 Cook 180C for 25 min.
If you want you can add some castor sugar on the top of the cookie.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder