Çarşamba, Aralık 04, 2013

kuru sebze çorbası

kuru sebze çorbası

annem sağolsun bize kuru sebzelerden satın almış 2 poşet deneyelim diye. Tanıdığı birisi kuru sebze üretimine girmiş. Sadece özel kurutucularda sebzeleri kurutuyorlarmış ve içinde hiçbir katkı yokmuş... Ne yapsam diye düşünüyordum acaba hoşuma gider mi diye öyle kenarda bekliyordu. Dün artık zamanı geldi dedim... Biraz internette araştırdım sadece sütle yapan var terbiyeli yapan var. Ben üzerinde yazan tarife göre yaptım. 1 poşet 6 kişilikmiş ben de yarısını kullandım.

Thanks to mother in law, she bought two bags of dried vegetables for making soup. one of her friend produce these dried vegetables. They just dries vegetables in special drying oven and have no additives in them. I was planning what i cook. Now the time has come ... Yesterday I said it's time now. I surfed on the internet, looking other recipes. But i decided to do based on main recipe. 1 box dried vegetable for 6 people so i use half of it. (for english recipe, look the bottom of the page)



Malzemeler
1/2 poşet sebze kurusu
3 su bardağı kaynamış su
1,5 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
tuz, karabiber, pulbiber
(isteyen 2 yemek kaşığı tel şehriye ekleyebilir)



dried vegetable


önce sebze kurularımızı 5 dakika suda bekletip nemlendiriyoruz.
bir tencereye 3 su bardağı kaynamış su koyuyoruz.
sebze kurularını süzüp üzerine ilave ediyoruz ve pişmeye bırakıyoruz.Sade sebze çorbasını belki sevmem diye 2 yemek kaşığı tel şehriyede ilave ettim. tuz karabiber koymayı unutmuyoruz :)
Diğer tarafta 1,5 yemek kaşığı un ve 1 su bardağı sütü yavaş yavaş karıştırıyoruz
tencerenin içerisine bu karışımdan yavaş yavaş döküyoruz (ben önce karışımın içine tenceredeki çorbanın sıcak suyundan alıp karıştırırım böylelikle tencereye döktüğümde unda topaklanma olmaz)


kısa bir süre daha karıştırarak kaynatıyoruz. işte çorbamız hazır... pul biber ekleyin tadı müthiş oluyor. üzerine tereyağ nane veya toz biber koyabilirsiniz. Ama ben koymadım böylelikle daha hafif oldu :) Tadı da çok güzel :) tavsiye ediyorum siz de deneyin
Dilerseniz sizde yağ koymadan hatta tel şehriyede koymadan hafif sebzeli bir çorba yapabilirsiniz hem de çok sağlıklı :)
kuru sebze çorbası



ingredients
1/2 bag dried legumes
3 cups boiling water
1.5 tablespoons flour
1 cup of milk
salt, black pepper, red pepper flakes
(if you like you can add 2 tablespoons of wire noodle/vermicelli)


First, soaking dried vegetable for 5 minutes to moisturize.
Put 3 cups boiling water in a stewpot.
Filter the soften dried vegetables.
Add them to the pot and cook.
I add 2 tablespoons vermicelli and do not forget to add salt, pepper, red peper flakes :)
On the other hand,mix  1.5 tablespoons flour and 1 cup of milk
Pour this mixture into the pot slowly and stir the soup continiously.

Boil again, continue stirring for a short time. Here, soup is ready.
Add the red pepper for an awesome taste and decorate.
Also you can put some melted butter with mint or pepper. But I wanna make lighter soup so don't add them.:) I highly recommend you to try this soup

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık mis olmuş bende yapıcam tarif arıyordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) mutlaka yapın :) harika oluyor

      Sil