Salı, Aralık 24, 2013

Robostir Yemek Karıstırıcı Mikser ise yarıyor mu?


Merhaba
Yeni bir bölüm ile karşınızdayım. Bu bölümde özellikle mutfak olmak üzere aldığım ürünler ile ilgili incelemelerimden bahsedeceğim. Özellikle pratik olduğu öne sürülen ürünlerin gerçekten de pratik mi yoksa tam bir hayal kırıklığı mı bunlara bakacağız.


Televizyonda reklamını gördüğümüz bir ürün gerçekten de bahsedildiği kadar iyi mi? Markafoni, trendyol, n11.com vs. gibi sitelerde satılan ucuz ama işlevsel ürünleri gerçekten almaya gerek var mı?
Bir ara gerçekten evi bu küçük aletlerle donatmıştım, bir kısmı gerçekten işe yaradı bir kısmı ise dolabın derinliklerinde ki yeri aldı ne yazık ki J Verdiğim paraya çok acıdığım ürünler oldu. Eğer bunlarla ilgili böyle yazılar olsaydı belki de almayacağım ürünler olurdu. Bu fikirden yola çıkarak sizlere faydalı olacağını düşündüğüm bu bölümü hazırladım. Henüz haftalık mı yazarım yoksa fırsat buldukça mı yazarım bilmiyorum. Ama emin olun işinize yarayacak bilgiler olacak burada :)
İlk yazımıza geçelim ne dersiniz?

RoboStir Pratik Yemek Karıştırıcı Mikser 


İnceleyeceğimiz ilk ürün Robostir pratik yemek karıştırıcı mikser. Aslında fotoğrafına baktığınızda pek işe yaramayacakmış gibi duruyor ama benim için vazgeçilmez bir ürün oldu bile…
Ürünü ben markafoni’den 20 tl’ye almıştım. Ama başka sitelerde de bulunuyor. Gittigidiyor.com’da bu ürünü 15 tl ile 36 tl aralığındaki fiyatlarla bulabilirsiniz. Fiyat farkının nereden geldiğini inanın bende bilmiyorum :) http://www.tvshop.com.tr’de ise 20 tl şuan satışta.




Ürünü satın aldığınızda bir başlık ve 4 ayağı bulunan karıştırıcı kısım geliyor. Bunlar birbirine geçerek kolaylıkla takılabiliyor. Üst kısmı döndürerek açtığınızda pilleri yerleştireceğiniz yer var. Şu an yanımda olmadığı için bakamıyorum ama yanlış hatırlamıyorsam 2 adet pil ile çalışıyor. Pilleri yerleştirip üst gri kısmı döndürerek kapatıyorsunuz. Bu kısım alt kısımdan ayrı olması yıkama sırasında işimize yarıyor. Çünkü karıştırıcı başlığı bulaşık makinasına atıpta yıkayabiliyorsunuz. Fazla kir tutan bir şey olmadığı için elinizde de hızlıca yıkayabilirsiniz.
Pillerin olduğu ana kısmın üstünde açma kapama düğmesi var. Buradan kademeleri ayarlıyorsunuz. 1 kere bastığınızda hem karıştırıcı açılıyor hem de düşük devirde çalışıyor. Bir kez daha bastığınızda orta hız, 3. Kez bastığınızda maksimum hızda çalışıyor. Bir kere daha basarsanız cihazı kapatıyorsunuz.
Çalışma prensibinden de bahsettikten sonra gelelim en önemli soruya..

BİZ BU ALETİ NEREDE KULLANACAĞIZ?

Öncelikle sürekli karıştırılması gereken çorbalarda, soslarda, krema ve pudinglerde…
Özellikle kol, bilek problemleri olup ağrı çekenler için ideal bir ürün. Mesela ben tiramisu yaparken muhallebinin malzemelerini koyup cihazı çalıştırıyorum ocakta muhallebi karışarak pişerken kedi dili veya tiramisu bisküvilerini ıslatıyorum. Böylelikle muhallebiyi hazırlıyorum hem de yapacak başka ne işim varsa onu hallediyorum. Zaman kaybını önlüyor. Dikkat edilmesi gereken husus çok geniş bir tencerede yapıyorsanız arada kaşıkla kenarları karıştırmanız. Çünkü oralara ulaşamadığı için dipte hafifte olsa tutmalar oluyor. Muhallebi kıvamını almaya başladığında cihazı çıkartıyorum. Zaten fark ediyorsunuz karıştırıcı artık dönememeye başlıyor. O zaman da kaşıkla karıştırmaya devam ediyorum, muhallebide 1-2 dakikaya olmuş oluyor. Yine aynı şekilde puding, beşamel sos hazırlarken de gayet başarılı.
İleride tarifini vermeyi düşündüğüm un çorbası (biz böyle diyoruz da yalancı domates çorbası da diyebilirsiniz, kavrulmuş un, yoğurt ve salçalı yapılıyor) yapımında da sürekli karıştırma gerekiyor. Burada karıştırıcım yine cankurtaran görevinde…
Kısacası Robostir benim çok işime yarıyor. Annem de (kendisi benim için yemek uzmanıdır :) ) çok beğendi. En kısa zamanda ona da almayı planlıyorum. Biz kadınlar sadece çorba yapmadığımız veya mutfağa girince tek bir şey değil, birçok şey yaptığımız için hem de özellikle çalışıyorsak kısıtlı zamanda her şeyi halletmeye uğraştığımız için 3. bir el olarak keyifle kullanabileceğiz bir ürün. Elinizin altında mutlaka bulundurun, tavsiye edilir… :)

Peki sizlerden Robostir kullanan var mı? Hangi yemeklerde kullandınız? Sizlerden de bilgi almak isterim… Özellikle bu yazıyı okuyup Robostir alan olacak mı çok merak ediyorum… Mutlaka beni haberdar edin :)

ufak bir videoda çektim, biraz kötü kusura bakmayın :)



5 yorum:

  1. Evet ben kullanıyorum çok memnunum özellikle çorba yaparken. Hazır çorbayı yaparken çok pratik oluyor sürekli başında durup karıştırmak zorunda kalmıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba yemeğin içine giren kısmı silikon sanırım. Sağlıklı mı ne dersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabana değen kısmı silikon 2 yıl boyunca kullandım erimedi iyi bir malzemeden yapıldığını düşünüyorum. bir sıkıntı yaşatmadı bana... geçen de pil kısmını ıslatarak cihazı bozdum yeni aldım. hem de ayak kısmı da değişmiş oldu :)

      Sil
    2. nerden aldınız acaba ?

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil