Pazartesi, Aralık 09, 2013

patatesli biftek (steak with potatoes)

healty food meat


İşten eve gelince ne yapsam diye düşünürken dondurucuda daha önceden aldığım biftekler aklıma geldi.  şu mikrodalgayı bulan kişiye çok teşekkür ediyorum. hemen etimi çözdürdüm ve yemeğimi yağmaya başladım...
When i come home from work, I start to think what I am gonna do for dinner. The biggest question all the time, don't you think?  Well, I remember beef steak in the freezer. De-frost the beef in microwave (thank to who made microwave)and start make my dinner... Let's make together :)



Malzemeler: (2 kişilik) Yapım süresi 1 saat

Et için;
4 parça biftek (orta kalınlıkta)
1/2 çay bardağı zeytinyağ (sıcak lezzetler/ riveria)
1/2 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı tatlı toz biber
1 tatlı kaşığı limon kekiği (Fethiye'den almıştım muhteşem bir tadı var)
Bir tutam karabiber
Bir tutam pulbiber

Patates için:
2 orta boy patates
1 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı tatlı toz biber
Bir tutam karabiber
Bir tutam pulbiber
Bir tutam limon kekiği
Bir tutam nane
1 tutam fesleğen
1/2 çay bardağı zeytinyağ (sıcak lezzetler/riveria)


Bifteklerimi yemek tabağına alıp yağı üzerine döktüm daha sonra arkasına ve önüne gelecek şekilde bütün baharatları üstlerine döktüm. Onlar kenarda beklerken (en az yarım saat) patateslerimi soydum. patatesleri fırına verdikten 20 dakika sonra tavamı iyice kızdırdım.
steak spice

Etlerimi tavaya koydum ve etin bir yüzeyi iyice kahverengi olana kadar pişirip diğer tarafını çevirip pişirdim. Yaklaşık 15 dakika sonunda etlerim pişti. Tabii bu sırada ne yazık ki etrafa yağ sıçradığı için  ocağım biraz battı. Bu lezzet için değer :)
---Düzenleme: yeni yöntemim 2-3 dakika bir tarafı kızart sonra çevir 2-3 dakikada diğer tarafı kızart... Eğer az pişmiş seviyorsanız bu size yetecektir benim gibi tam pişmiş istiyorsanız fırına 5 dakika tavayı atın yumuşacık etleriniz olacak----
Genelde eti tereyağ ile kızartırlar ve ete, kıymaya zeytinyağ girerse kötü koktuğunu söylerler ancak Komili Sıcak Lezzetler zeytinyağı veya riveria kullandığımda hiçbir koku olmuyor. Tutup da ete sızma zeytinyağ koyacak halimiz yok :) Eti pişirdikten sonra güzel gözüksün diye bir domatesi ikiye bölüp etin yağında hafif döndürdüm...

patateslere gelirsek, patatesleri ince ince doğruyorum. Daha önceden nicer dicer almıştım. Gerçekten de kullanıyorum. Sebzeleri küp küp kesmeye uğraşmıyorum nicer dicer ile hallediyorum. Normalde reklamlara inanmam ama bu cihaz bence gayet başarılı.. 



patateslerimi aşağıda gördüğünüz aparatla ince ince doğruyorum. 


nicer dicer

Canınız patates kızartması çektiğinde bol yağda kızartma yapmaktansa fırında az yağda pişirmek çok daha hafif. Doğradığım patateslere tüm baharatları ve son olarak zeytinyağını döküp iyice karıştırıyorum. 


Yağlı kağıt serilmiş tepsiye patatesleri yayıyorum. 200C'de turbo+alt fırın çalışacak şekilde 30 dakika pişirdim.

ve işte sonuç...
roasted

tabağımıza etleri ve patatesleri koydum. domatesi de yerleştirdim. yeşil bir renk olsun diye 2 yaprak dereotu koydum. süsleme için renkli biberleri kullandım. afiyet olsun :)



Ingredients: (for 2 people), cooking time 1 hour

For steak;
4 pieces of steak (medium thickness)
1/2 cup olive oil (riveria)
1/2 teaspoon salt
1/2 teaspoon paprika
1 teaspoon lemon thyme (I bought from Fethiye, they have a magnificent taste)
A pinch of black pepper
A pinch of red pepper flakes

For potatoes:
2 medium potatoes
1 teaspoon salt
1/2 teaspoon paprika
A pinch of black pepper
A pinch of red pepper flakes
A pinch of lemon thyme
A pinch of mint
1 sprinkle basil
1/2 cup olive oil (riveria)


Pour oil on the steaks. Then pour all spices both side of the steak. While waiting on them aside (at least half an hour), peel the potatoes.

Chop the potatoes finely. I bought previously nicer dicer. Indeed, I am using it. Cutting vegetables into cubes is not deal anymore with nicer dicer. Normally I do not believe in advertising but I think this device is very successful .
Chop potatoes very thin  with the apparatus you see in the photo above,
If you want to eat  French fries, you can a lot lighter way to cook instead of frying. A little oil and cooking in oven....
Mix all the spices and chopped potatoes and pour olive oil.
Spread them on baking sheet tray. Cook for 30 minutes at 200C.
You can see the result in the pictures.

Steak will be cooked app. 12-20 minutes. So, cook the steak, 5 minutes prior to cooking the potatoes.

Heat the pan. It must be very very hot. Put beefsteak into the pan. Wait for2-3 minutes then turn them and wait for 2-3 miğnutes again. If you like a little bit reddish in the meat it will be enough. If you like cooked (whole brown) steak, you can put the pan into the oven and cook the steak for 5 minutes more.

Serve steak with fried potatoes.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder